Life is full of beauty, notice it

2010-11-23 kl. 22:37:32

-Kommentarer-
Emelie

2010-11-24 kl. 09:57:32

Det kan jag lova att det var! (:

Sanna svarar

2010-11-24 kl. 22:16:49

Härlig snöbild!



SV: Enligt min erfarenhet så är det de mest charmiga killarna som snackar mest skit eller till och med är otrogna.. Du vet, killar som får all uppmärksamhet var de än går. Lyckligtvis är min karl charmig men inte för uppenbart liksom :P Han heter John, är 31 år och har nyligen fått jobb på Department of justice mitt i Dublin som IT-kille :) Han var frilansande dykare innan, fixade grejor under vattnet (typ som broar, rör och sånt), men det var för dåligt med jobb och pengarna kom in så oregelbundet att han inte kunde bo själv (han bor med sina föräldrar för tillfället, vilket är förvånansvärt vanligt här, den förra killen jag dejtade var 35 och bodde också hemma - skumt), så han bestämde sig för att skaffa ett "vanligt" jobb som i alla fall är stabilt så att vi kan flytta ihop :)

Jag pratade i telefon med colleget idag faktiskt, och fick veta att jag kan betala bara 350 euro nu och resten i januari/februari för kursen, så vilken dag som helst nu ska jag anmäla mig :D So excited!!



Det skulle absolut vara jättekul att ses! Vad funkar bäst för dig - vardag eller helg? Det tar ungefär 40 minuter för mig in till Dublin city centre, så jag kan både och (fast på vardagar bara på kvällstid då, vilket jag antar är samma för dig). Jag har en hel del inbokat de kommande helgerna, men det går alltid att pussla ihop nåt! :)

Vendela

2010-11-25 kl. 06:50:36

Tack söta storasyster! Love you! <<3

Sanna

2010-11-25 kl. 21:55:21

SV: Han trivs, men är inte helt nöjd. Han tycker att han kan så mycket mer än vad han får använda sig av liksom. Men i den här ekonomin får man väl nöja sig med det man får liksom.. Nån gång kommer han säkerligen få ett bättre jobb :)



Vi har inte hittat nåt speciellt stället än, men letar litegrann. Det är ingen brådska egentligen, han bor ju som sagt hos sina föräldrar och om vi inte hittar något tills jag kommer tillbaka så får jag helt enkelt också bo där. Drygt att dela ett litet sovrum och inte ha nåt annat eget rum dock. Hans bror med fästmö och två barn bor dessutom också där i samma hus, så det är massa folk i ett hus (som visserligen är stort). Men hellre det och spara pengar än att flytta in till nåt skitställe bara för att man har bråttom liksom.



Jag skulle möjligtvis kunna ses på söndag, men är inte säker, kan hända att jag måste fixa en sak då men vet nog inte förrän på lördag/söndag morgon. Annars kan jag vilken kväll som helst nästa vecka, slutar dock lite tidigare tis-ons så de är de bästa kvällarna :P Om du vill ses på måndag så slutar jag runt 18, så kan nog inte vara inne i stan förrän 19ish. En pint kanske?

Sanna

2010-11-26 kl. 14:10:40

SV: Måndag blir bra :) Ärligt talat så vet jag inte så många bra ställen inne i stan. Grand Central Bar är helt okej, men sen vet jag typ inga fler haha.. Bara Temple Bar då såklart, men på en måndag? Har bara varit där på helger liksom. Vet du nåt bra ställe? Finns väl lite småpubar överallt iofs, men ah.

T

2010-11-27 kl. 09:32:37

Tack så mycket :) Det känns mycket bättre nu än för några månader sedan. Himla skönt :) Några planer för advent? Kram

johanna

2010-11-28 kl. 09:29:50

MARTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINAAAAAAA ska du jobba med mig på juldagen????!!!!! :D:D

Sanna

2010-11-28 kl. 18:19:38

Hard Rock Cafe later bra, har faktiskt aldrig varit in dar haha :P Nar kan du vara dar? Jag slutar forhoppningsvis kl 18, det gar en buss fran mig 18:15 men kan inte lova att jag hinner med den, ibland kommer vardmamman inte hem forran typ 18:30.. Gar en buss 18:55 som jag absolut borde hinna med. Sa runt 19:45-20:00?

Malin

2010-11-28 kl. 23:37:26

Jag gör oftast halva med kyckling, banan, curry, ananas & jordnötter. Bacon ibland. Flygande Jakob med andra ord. Nam nam! :D

Sanna

2010-11-29 kl. 10:56:01

SV: Varning för försening bara, såg hur långsamt alla bilar körde imorse när jag gick med kidsen till skolan. Förhoppningsvis är det bättre ikväll, men man vet ju aldrig liksom! Tänkte förresten ge dig mitt nummer för säkerhetsskull; 0833251875. Skulle vara bra att ha ditt också, ifall du ser det här innan du åker in :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
Bloggadress:

Kommentar:


-MisterMartina-
21 år. Dublin.
Gillar:Munkar, musik, människor, resor.
Gillar inte: Lögner, vatten.