ångest och självhat

2011-02-10 kl. 15:36:47

var stört nära att fastna igen. att tappa mig själv, som jag lovade att aldrig göra igen. det skrämde mig. det skrämde så jävla mycket. för det är inga fina minnen. och jag skäms. skäms över hur jag behandlade mig själv och jag skäms över hur jag behandlade mina kompisar. för tänker man tillbaka är det så patetiskt och stört. onödigt och bara fruktansvärt dumt. pinsamt töntigt. och svårt att förstå. och jag försöker inbilla mig själv att det inte alls var så illa som det var. för att en liten del av mig vill tillbaka till den falska tryggheten. och det är så mycket lättare att hata sig själv än att älska sig själv. jag vill att det ska vara lösningen till alla mina problem, men det är inte så. det är bara en flykt som ger ångest och gör det förjävligt svårt att njuta av någonting alls.

stanna stanna stanna.

-Kommentarer-
nikkan

2011-02-10 kl. 18:53:56

men de gör jag :) och om du menar ritkgit mail, så har jag inte fått något :o

JAG ÄLSKAR DIG VERKLIGEN SYSTER! <3

Lissie

2011-02-10 kl. 23:52:43

Du har så rätt. Ändå är det så svårt. För som du säger, det är enklare att hata sig själv än att älska. Av någon anledning som man kan fundera över...



Och tack för tipsen om att fylla tomrummet!

Vendela

2011-02-11 kl. 07:11:13

Älskade Älskade storasyster! Du är så stark, du klarar allt. Du är typ min idol. Du är underbar. Och om dom tankarna någonsin kommer tillbaka så kämpa emot för allt du orkar, du är värd så sjukt mycket mer än så! <3

Agnes

2011-02-11 kl. 10:37:46

åh alltså verkligen tack för alla dina fina kommentarer, kändes så bra att logga in och få läsa det! speciellt när det är någon som menar det.

tack, du fick mig att le! (och jag får dig att gråta, bra deal va?)

kämpa på, låt dig inte slås ner igen!

catarina

2011-02-11 kl. 20:46:31

sv. kul att du la märke till det, tack! :)

matildus

2011-02-12 kl. 00:25:19

Lasselasselasse! <3 hahah

Malin

2011-02-12 kl. 13:33:13

Hon mådde bara bra verkade det som :) Har tydligen planer på att flytta till sthlm till sommaren :P

Matilda

2011-02-18 kl. 18:08:53

Ja, stanna!!

Jasmine

2011-03-07 kl. 17:37:46

Tänkvärt inlägg, definitivt.

Ibland känns de mörkare stunderna lättare att hantera. Då har man mer kontroll över sig själv, eftersom man lätt blir ego och bara filosoferar kring sig själv. Att må bra och se verkligheten med ljusa ögon är ibland skrämmande och ofta väldigt svårt.



Hoppas att du mår bra.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
Bloggadress:

Kommentar:


-MisterMartina-
21 år. Dublin.
Gillar:Munkar, musik, människor, resor.
Gillar inte: Lögner, vatten.