Kakor kakor kakor, alla gillar kakor

2010-03-03 kl. 20:01:33

-Kommentarer-
Johan

2010-03-04 kl. 14:29:03

Cookies!<3

Super snygg design du fixat också! (:

- Therese -

2010-03-04 kl. 18:51:19

men aaah! man får inte lägga upp bilder på sånt gott sådär! skulle kunna mörda någon för de där chokladkakorna nu typ. haha.



och för att svara på frågorna: nej min hyra blir inte så mycket dyrare när jag flyttar. den är nästan exakt samma. men det kommer ju tillkomma el och bredband för det ingick i den andra hyran, och sedan är det 12-månadershyra till skillnad från 10-månaders som man har när man bor i studentboende här.



tänkte skriva ett inlägg om min utbildning och sånt, så där kan jag svara på de frågorna :)

- Therese -

2010-03-04 kl. 21:29:44

Det är helt lugnt! tycker det är roligt när någon är intresserad av det jag gör. hehe.



Det är bostadsgaranti här i Norrköping om man börjar plugga på LiU så lägenhet får man alltid tag i, vilket är skönt. Jag hade lite otur att välja en som jag inte trivs i, men det finns verkligen många fina och bra studentboenden här annars. Lägenheten jag ska flytta till nu fick jag tag i genom att jag mailade olika hyresvärdar och bostadsbolag, eller vad man ska säga, och hade turen att den lägenheten nyss blivit uppsagd så tajmingen var perfekt :)



Har skrivit ett inlägg nu med lite om utbildningen jag går, och är det nåt annat du vill veta så fråga på! :D

- Therese -

2010-03-05 kl. 18:05:59

Det som står på hemsidan ang. vad man kan bli är: "Studenter med en examen från Grafisk design och kommunikation kan arbeta på t.ex. reklambyråer, kommunikationsbyråer, webbyråer, tidningar, bokförlag samt större företag och organisationer med marknadsavdelningar och byråer med grafiska profiler, varumärkesutveckling, formgivning av informationsmaterial, trycksaker, grafiska webbapplikationer och design av grafiska användargränssnitt i mobiltelefoner med mera."



Man kan bli projektledare inom något område eller typ kreatör eller grafiker. Finns mycket som sagt.



Vi har ingenting i Linköping. Eller hittills har vi inte haft nåt där, och tror inte att vi kommer ha det heller. möjligtvis någon enstaka föreläsning eller så kanske, men då åker man ju bara campusbussen gratis mellan skolorna så det är inget jobbigt direkt :)

Tone

2010-03-08 kl. 15:05:32

Åh vad gott det ser ut :)

Just kolor bakar jag inte så ofta, men dessa (http://tone021.blogg.se/2008/december/kolan-blev-ju-god-iaf.html#comment) blev riktigt goda, chokladkolor, sega och mumisga :)



Ha en jätte bra dag

Lia ★ Keep it real

2010-03-14 kl. 10:51:47

Hahaha de översta kakorna, helt underbara :) ♥

Hoppas din helg vart bäst Martina, puss och kraaam!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
Bloggadress:

Kommentar:


-MisterMartina-
21 år. Dublin.
Gillar:Munkar, musik, människor, resor.
Gillar inte: Lögner, vatten.