Fjäril utan vingar - Malin Hedin

2010-06-03 kl. 23:50:02

"Det gör ont! Men hon gör det igen, och igen. Det blöder och svider. Det droppar blod på golvet, det rinner längs hennes underarmar. Men det ska göra ont, hon förtjänar inget bättre (jag vill dö) hon ska ha så ont att hon spyr. Ibland glider knivens egg ner i ett av de öppna såren och då skriker hon så hon tror att hjärnan ska sprängas.
   Jag kommer aldrig kunna visa mina armar igen! rinner det genom hennes huvud när hon ser ner på dem. Och då vill jag inte leva mer! De är svullna, det rinner blod ur såren, men kniven har inte varit tillräckligt vass, eller också har hennes vilja inte varit tillräckligt stark för att nå in och slita av hennes pulsåder, hennes liv. Hon känner i hela ansiktet hur ful (ful, ful, ful, jag är så jävla ful, ful, ful, varför är jag så jävla ful?) hon är när hon grinar, hur trött pch hur ensam hon är."


-Vidrigt bra bok-
-Kommentarer-
li

2010-06-06 kl. 17:47:55

oj wow, det verkar som den där boken är en lika stark bok som 14 år till salu. jag tycker om sådana böcker, även fast dom är hemska och man inte vill läsa egentligen men man kan inet låta bli, man fastnar!



ja ush, hundar... har alltid velat ha en egen men jag börjar tvivla, alla hundar jag passat(3) har varit hemska. :S



åh mando diao, härligt. gröna lund, det är fina grejer det. även om det inte ändras mycket flr varje år så är det fint att åka dit tycker jag=)

kramen

Tone

2010-06-07 kl. 07:36:19

Tack, det är för härligt med semester :)

li

2010-06-07 kl. 12:05:53

ah, ja pojken som kallades det, jag har läst alla de böckerna, eller sista har jag läst halva för den var inte lika bra som de andra =P



ja visst, typ alla djur är söta(nästan) men hundar, det beror ju super mycket på hur man uppfostrar dom så jag tror att väljer man att uppfostra den bra så kan man nog få en bästa vän =)



åh skäp mat! haha, här i england så har dom världen godaste pizzor, hemma tycler jag pizza är ganska tråkigt men här är det gudomligt! =)

kram

Vendela

2010-06-07 kl. 16:39:39

Ja! :D

Jo, det gick bra. Jag har haft typ den underbaraste helgen på en evighet ;) Ja, eller hur! :D

li

2010-06-08 kl. 12:26:07

det k'nns bra faktiskt. riktigt bra att komma hem. Peter kommer bara hem i 10 dagar, hans syster gifter sig.



ja ush b;ckerna om pojken som kallades det 'r riktigt hemska:S



ja "svensk" pizza 'r s[ tr[kig, blaa. men h'r 'r pizza som typ en blandning mellan svensk och amerikansk)( super gott!

li

2010-06-09 kl. 14:58:50

hm nja jag tror inte han trivs faktiskt. han längtar hem. men det har han inte sagt till mig, utan till sin bror bara =P haha.



ja igår åt jag dock en mindre god sådan pizza, men den är fortfarande mycket bättre än svensk. jag har faktiskt inte sett så mycket donuts, men jag ahr nog inte riktigt kollat heller. åt någon jelly donut som smakade tillsatsämnen bara :S

Lisa

2010-06-09 kl. 15:13:35

sv:tack så mkt!

beabea

2010-06-09 kl. 21:20:54

tack, kul att höra:)

li

2010-06-10 kl. 11:41:20

ja, jag tror han tror att om han säger det till mig kommer jag övertala honom att komma hem. men jag tänker inte ha någon åsikt, blir bäst så.



näh verklgen inte, men det finns säkert goda donuts härn någonstans.=)



jadu, det finns en låååång ty cykelväg som heter taffs trail här, och peters bror är galen i att cykla mountainbike. så planen är att vi ska cykla den ca 7 timmar långa uppförsbcken till slut ändan. haha

vad händer hos dig i helgen då?=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
Bloggadress:

Kommentar:


-MisterMartina-
21 år. Dublin.
Gillar:Munkar, musik, människor, resor.
Gillar inte: Lögner, vatten.