24 februari 2009

2009-02-24 kl. 11:47:31

När jag satt och pratade med Gittan i söndags så diskuterade vi det faktum att jag var ut på lördagen och gick hem själv lite små berusad och hon kallade det dumt. Varför är det dumt? Varför ska inte jag kunna gå hem själv utan att behöva vara rädd? Vilken kille går hem och är rädd bara för att han är lite full? Man ska väl för guds skull kunna ta sig hem på natten utan att vara rädd för att något ska hända bara för att man är lite berusad. Ingen har den minsta rätt att göra något bara för att jag inte är helt nykter. Jag blir så fruktansvärt trött på denhär världen ibland alltså.


Igår tillbringade jag morgonen med att ringa runt till olika förskolor i Västerort och det gick väl relativt bra faktiskt, alla var trevliga och de flesta tog mitt nummer. I övrigt var det väldigt bra terapi för mig eftersom att jag hatar att ringa och prata med människor. Dessutom åkte jag till Alvik och fick skriva in mig i Brommas lokala vikariepool. Så nu blir det nog bra. Efter det åkte jag in till stan och drog runt lite, sen kom min fru och vi gick på Vapiano och åt mumsig mat och pratade med den trevliga kocken. Deras kockar är alltid trevliga.


Nu ligger jag i Sofias säng och har sökt ett par jobb, det är underbart att ha ett internet som fungerar igen, jag måste fixa det på något sätt. Jag vet inte hur bara. Tåls att tänka på. Senare ska vi fika med Malin i Huddinge. Yeey!
-Kommentarer-
Nikkan

2009-02-24 kl. 13:47:08

Jag saknar dig syster:) Hoppas du hittar ngt jobb snart iaf:) o helt rätt de där översta!

puss <3

Knas

2009-02-25 kl. 12:44:39

Jag ska jämt lyckas med sånt där. ;D

Hahaha. Fy vad kul. ^^ Det är lite läskigt när man drömmer om folk som man inte känner så där riktigt. ^^

Ellen

2009-02-25 kl. 14:01:21

Håller med dig om att man måste kunna gå hem full som tjej utan att vara orolig. Här, i ett sånt litet samhälle som jag bor i, så känner man ju i stort sett alla och då känns det ju okey att gå hem från krogen själv. Sen är det ju inte sådana stora avstånd, men om ja skulle vara ute där mamma bor i Göteborg skulle jag ju vara lite skeptisk. Och så ska det ju inte vara!



Det där med Andreas tycker jag också är mysigt. Har aldrig känt så med någon kille innan och han är så öppen och dessutom så tycker han ju om min familj och det är ju ett stor plus. Och att de gillar honom också såklart ;)



Kram!!

Ellen

2009-02-25 kl. 14:02:13

För övrigt är jag inte liiiite avundsjuk på dig för att du ska se Volbeat! :O Jag vill också! Var spelar dom? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
Bloggadress:

Kommentar:


-MisterMartina-
21 år. Dublin.
Gillar:Munkar, musik, människor, resor.
Gillar inte: Lögner, vatten.