Förkylning, hockeymatch och en söt mormor

2008-10-23 kl. 10:15:06

Anlände till Storstaden i måndags eftermiddag. Sofia kom och hämtade upp mig på stationen, lika söt som vanligt. Sen åkte vi hem till henne och fästmannen i Flemingsberg. Bara slappande på kvällen, men jag blev sjuk. BAJS.

Följande dag åkte jag med Sofia till jobbet ute på Karlaplan och så hittade jag Dust it. Happy Martina! Kanon om man vill ha lite volym i håret, och det gillar ju jag. Sen åt vi på Donken innan vi drog bort till Hovet, skulle se på AIK - Leksand. Leksand förlorade dock, men jag tror att det var tur för att AIKarna var helt tokiga. Och barnsliga. Herrejesus. Men men, de kommer ju från Sthlm, vad kan man förvänta sig?

Gårdagen spenderade jag tillsammans med mormor. Först drack vi kaffe (kopp 1) efter det bar det av till Vällingby där vi shoppade lite. Eller jag köpte inget, men mormor köpte ett par strumpor och två dunkar vin, hon ska ha främmande i helgen. Hem igen, kaffe (kopp 2) med kaka , asgod kaka, med nötter och mandelmassa och grejs. Jag hjälpte även min mormor lite med datorn, nu kan hon nästan mycket. Det är ju så att man bli alldeles stolt! Efter det tittade Cilla och Frida över en liten stund, kaffe igen (kopp 3), samt nyheterna om att Cilla är gravid, beräknas till 8 april, samma dag som Nikkan. Till middag blev det färsk pasta med skaldjurssås, hur gott som helst!
   Sedan drog jag in till stan för att träffa Emil. För första gången, men innan det hann jag äntligen växla tillbaka mina och Malins bulgariska pengar. Vi gick en sväng i stan, eller vi gick typ runt hela stan kändes det som, mina ben höll på att dö. Men det var ju trevligt iaf, och det är ju huvudsaken. Vi köpte även en julklapp till Sofia och Micke, ett sällskapsspel. Glada blev de, jag fick tom en kram!

Nu sitter jag i deras säng och äter frukost och pratar med hunden. Kan nästan andas idag, underbart. Snart kommer Yocke och vi ska se på film. Och gå ut med monstret. Och dricka kaffe kanske, vad vet jag.
-Kommentarer-
Ellen

2008-10-24 kl. 14:49:51

Ja, den var verkligen svinbra! :) Väldigt udda film :)

Ellen

2008-10-27 kl. 07:52:51

Hehe, eller hur! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
Bloggadress:

Kommentar:


-MisterMartina-
21 år. Dublin.
Gillar:Munkar, musik, människor, resor.
Gillar inte: Lögner, vatten.